Potrzebujesz porady?
Śledź przesyłkę
Zobacz pełną listę kontaktów
Chętnie doradzimy w kwestii nadania, odbioru, reklamacji przesyłki lub pomożemy znaleźć punkt odbioru.
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Filtruj:
Packeta udostępnia ponad 17 246 punktów odbioru. Możliwe jest także wysyłanie przesyłek do 33 krajów na całym świecie, docierając tym samym aż do milionów potencjalnych klientów. Ponadto umożliwia wysyłanie przesyłek bezpośrednio pod wskazany adres klienta, korzystając z usług przewoźników zewnętrznych. Od 1 lipca 2021 r. uruchomiliśmy swoją własną dostawę na adres na terenie Czech i Słowacji. Więcej informacji o konkretnych przewoźnikach i cenach usług znajdziesz na naszej stronie internetowej.
Tak! Od 1 lipca 2021 r. w Czechach i Słowacji uruchomiona została dostawa na adres bez udziału przewoźników zewnętrznych. W innych krajach doręczanie pod wskazany adres jest możliwe wyłącznie w części kontynentalnej. Nie doręczamy przesyłek na terytorium wysp poszczególnych krajów (Wyspy Kanaryjskie, Madera, Malta, itp.). Więcej informacji znajdziesz na naszej stronie internetowej. Możesz skontaktować się także ze swoim przedstawicielem handlowym lub działem obsługi klienta pod numerem +48 334 457 020. Chętnie służymy pomocą. Cennik dla sklepów internetowych znajdziesz tutaj.
Packeta posiada własną sieć transportową. Ponadto współpracujemy z kilkoma przewoźnikami zewnętrznymi.
Tak, z nami to możliwe. Jeżeli masz u nas konto (jesteś zarejestrowany), możesz wysyłać przesyłki za granicę, do 33 krajów, w których Packeta funkcjonuje lub nawiązała współpracę z lokalnymi dostawcami. Istotne jest, by skontrolować warunki transportowe partnerów zagranicznych, które znajdziesz na naszej stronie internetowej lub w Cenniku. Ponadto zalecamy aktywację subskrypcji newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje np. dotyczące zmian w dostarczaniu przesyłek za granicę.
Cena przesyłki zależy od punktu nadania, parametrów przesyłki, kraju docelowego oraz metody doręczania do kraju docelowego. Najniższa stawka wynosi 10,50 zł netto. Więcej informacji o cenach znajdziesz na naszej stronie internetowej.
Dołączając do Packety, uzyskasz dostęp do wszystkich naszych usług, w tym możliwości skorzystania z usług ponad 40 przewoźników w 33 krajach z milionami potencjalnych klientów i ponad 163 736 punktów odbioru.
Packeta jest tą najtańszą metodą dostawy do punktu odbioru. Cena podstawowa zaczyna się od 10,50 zł netto w przypadku wymiarów standardowych przesyłki i doręczenia do naszego punktu odbioru. Nasz kompletny cennik znajdziesz w dokumencie tutaj.
Rozpoczęcie korzystania z naszych usług jest bardzo proste. Nie musisz zawierać z nami pisemnej umowy. Wystarczy, że zarejestrujesz się na naszej stronie internetowej, wypełniając krótki formularz link. Poświęcisz na to zaledwie kilka minut. Więcej informacji w kolejnym pytaniu.
Proces jest prosty i szybki. Wystarczy, że w kilka minut wypełnisz nasz formularz rejestracji. Po zalogowaniu do sekcji klienta wprowadź adres rozliczeniowy oraz Nadawcę. Następnie poczekaj na zatwierdzenie swojej rejestracji, co zazwyczaj trwa 1 dzień roboczy. Po zatwierdzeniu rejestracji poinformujemy Cię o tym e-mailem. Możesz wówczas zacząć nadawać swoje przesyłki i w pełni korzystać ze wszystkich naszych usług.
Rejestracja jest całkowicie bezpłatna.
Rejestracja jest szybka. Wystarczy wypełnić formularz rejestracji na naszej stronie internetowej. Aby Twoja rejestracja mogła zostać zatwierdzona, konieczne jest wypełnienie adresu rozliczeniowego i Nadawcy na swoim koncie klienta. Następnie poczekaj na zatwierdzenie konta, które trwa maksymalnie 1 dzień roboczy. Po zatwierdzeniu rejestracji otrzymasz e-mail z potwierdzeniem.
Rejestrację zatwierdzamy w ciągu 1 dnia roboczego od wypełnienia formularza, który znajdziesz w Sekcji Klienta w „Informacjach o użytkowniku”. W tym miejscu wypełnij sekcje „Nadawcy” i „Adresy do faktury”. Po otrzymaniu wiadomości e-mail z potwierdzeniem rejestracji możesz zacząć wysyłać przesyłki i w pełni korzystać z naszych usług!
Jesteśmy w stanie połączyć system Packety z wieloma platformami e-commerce. Wykaz wszystkich obsługiwanych systemów możesz przejrzeć na naszej stronie internetowej. Jeśli Twoja strona internetowa została stworzona na wymiar, nie martw się. Skontaktuj się z nami pod adresem: support@packeta.pl - z pewnością znajdziemy wspólne rozwiązanie.
Packeta jest dostawcą usług pocztowych w Polsce, a tym samym pośredniczy między sklepem internetowym a odbiorcą w poborze kwot pobrania. Kwoty pobrania są następnie wysyłane na Twój rachunek bankowy wyłącznie przelewem bankowym.
Po zalogowaniu na swoje konto znajdziesz w lewym górnym rogu przycisk Nadaj przesyłkę. Po kliknięciu, wypełnij potrzebne dane o przesyłce (nr zamówienia, imię i nazwisko odbiorcy, e-mail, telefon, wartość, punkt odbioru, swój sklep). Następnie potwierdzasz zaakceptowanie treści OWH oraz klikasz w przycisk nadaj przesyłkę.
Inna metoda to tzw. zbiorczy import przesyłek, który również znajdziesz w sekcji klienta lub nadanie za pośrednictwem API. Aby uzyskać bliższe informacje o nadaniu za pośrednictwem API, zwróć się do swojego przedstawiciela handlowego lub napisz na adres: support@packeta.pl.
Najlepiej włożyć produkt do pudełka z twardego kartonu o odpowiednich wymiarach i zakleić tak, by przesyłka nie otworzyła się. Konieczne jest, by w jednostkowym opakowaniu znajdowała się jedna przesyłka, nie więcej. Nie zapomnij wypełnić pustej przestrzeni w przesyłce, by jej zawartość nie została uszkodzona podczas transportu. Następnie należy prawidłowo oznacz przesyłkę przygotowaną etykietą.
Wystarczy wydrukować etykietę, którą wygenerujesz w sekcji klienta. Następnie naklej ją na przesyłkę (jeśli będziesz naklejać na etykietę taśmę klejącą, pamiętaj, by ominąć kod kreskowy). Dopilnuj, by na przesyłce znajdowała się zawsze tylko jedna dobrze naklejona etykieta. Do każdej przesyłki zastosuj zawsze nową, nowo wygenerowaną etykietę. Ewentualne duplikaty przesyłek mogą zostać wychwycone w magazynie i są rozpatrywane w ramach działu reklamacji.
Etykieta generowana jest automatycznie po wprowadzeniu przesyłki do naszego systemu. Następnie wystarczy wydrukować etykietę, którą znajdziesz w zakładce Nadane przesyłki i nakleić ją na przesyłkę. Szczegółowe zasady oznaczania przesyłek można znaleźć pod linkiem.
Tak, wszystkie Twoje przesyłki mogą zostać doręczone do naszego dowolnego punktu odbioru w Czechach, a także za granicą. Łącznie mamy ponad 17 246 własnych punktów odbioru - ich wykaz znajdziesz na naszej stronie internetowej.
Przesyłkę możesz nadać w magazynie w Cieszynie, lub wysłać przesyłki do nas dowolnym kurierem. Możesz także uzgodnić ze swoim przedstawicielem handlowym odbiór przesyłek bezpośrednio w swojej siedzibie. Kontakt do swojego przedstawiciela handlowego znajdziesz Przesyłkę możesz nadać na Depo w Cieszynie, lub wysłać do nas dowolnym kurierem. Możesz także uzgodnić ze swoim przedstawicielem handlowym odbiór przesyłek bezpośrednio w swojej siedzibie. Kontakt do swojego przedstawiciela handlowego znajdziesz w swojej sekcji klienta w zakładce wsparcie klienta.
Nasze punkty odbioru w Czechach, Słowacji i na Węgrzech to również punkty nadania. W Polsce punktem nadania przesyłki jest Depo Cieszyn. To, czy wybrany przez Ciebie punkt odbioru jest również punktem nadania, możesz sprawdzić na naszej stronie internetowej w sekcji Punkty odbioru i nadania. Zalecamy wybranie w filtrze punktów nadania. W informacjach szczegółowych każdego punktu odbioru znajdziesz informację, czy służy również jako punkt nadania.
Standardowo oferujemy cotygodniowe faktury z potrąceniem pobranych kwot pobrania. Kwoty pobrania są zgodnie z OWH wypłacane do 5 dni roboczych po doręczeniu przesyłki na rachunek bankowy podany w Twojej sekcji klienta. Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem informacji dodatkowych, skontaktuj się z nami pod adresem: faktury@packeta.pl
Punkt odbioru to nasz punkt partnerski, który służy do wydawania (i przyjmowania) przesyłek. Wybierając punkty odbioru, dbamy o spełnienie kilku warunków, aby wizyta była jak najbardziej przyjemna dla Twojego klienta. Nasza własna sieć liczy ponad 17 246 punktów odbioru w całej Europie. Dzięki partnerom strategicznym możemy zapewnić Ci także szeroką ofertę kolejnych 163 736 partnerskich punktów odbioru.
Przesyłki standardowe powinny spełniać następujące parametry:
waga maksymalna przesyłki: 5 kg
wymiar maksymalny jednego boku przesyłki: 70 cm
suma maksymalna wymiarów wszystkich trzech boków (wysokość, szerokość, głębokość) przesyłki: 120 cm (np. przesyłka o wymiarach 50×40×30 cm)
Przesyłki ponadwymiarowe to takie, których wymiar maksymalny jednego boku przesyłki liczy od 70 cm do 120 cm, maksymalna suma wymiarów wszystkich trzech boków wynosi do 150 cm , waga przesyłki od 5,1 do 30 kg ( przesyłki powyżej 10kg są dostępne dla wybranych krajów , szczegóły w naszym cenniku).
Wymiary maksymalne przesyłek dzielimy w zależności od typu usług. Dla sklepów internetowych limit to 120 cm dla długości najdłuższego boku, a jednocześnie suma wszystkich trzech boków nie może przekroczyć 150 cm.
Maksymalna waga przesyłki 30 kg dla wybranych kierunków, szczegóły w naszym cenniku.
Wszystkie ceny naszych usług, w tym przesyłek o nadmiernej wadze, znajdziesz na naszej stronie internetowej (w zależności od miejsca docelowego, do którego chcesz wysłać przesyłkę) lub bezpośrednio w kompletnym cenniku naszych usług.
Trasę swojej przesyłki możesz śledzić na naszej stronie internetowej. Wystarczy, że wprowadzisz numer śledzenia przesyłki w formacie Z 123 4567 890, a pojawią się wszystkie informacje o Twojej przesyłce. Ponadto możesz również śledzić przesyłkę bezpośrednio z sekcji klienta w zakładce Nadane przesyłki.
Packeta współpracuje z wieloma przewoźnikami zewnętrznymi. Posiada również własną sieć kurierską. Przesyłki dzielone są między przewoźników na podstawie wielu parametrów, na przykład szybkości, stosowności dla danej lokalizacji docelowej lub metody doręczenia. Jest zatem możliwe, że Twoja przesyłka zostanie przetransportowana przez jednego z naszych przewoźników, jednak to my odpowiadamy za nią przez cały czas transportu.
Klient jest regularnie informowany o swoich przesyłkach za pośrednictwem wiadomości e-mail oraz SMS. Pierwszą informację o przesyłce (z numerem śledzenia) klient otrzyma za pośrednictwem wiadomości e-mail w momencie, gdy do naszego systemu zostaną przez Ciebie wprowadzone dane przesyłki, a my oczekujemy na jej doręczenie przez Twój sklep. Następnie klient otrzyma od nas wiadomość e-mail i/lub SMS z hasłem do odbioru w momencie, gdy przesyłka została przygotowana w punkcie odbioru. Odbiorca otrzyma od nas również powiadomienie w przypadku, gdy zbliża się koniec czasu przechowania jego przesyłki.
W przypadku doręczenia bezpośrednio pod wskazany adres, kontakt z klientem leży w pełni w gestii danego przewoźnika. Twój klient zatem otrzyma od nas wspomnianą wyżej pierwszą wiadomość e-mail z numerem śledzenia. Kolejne powiadomienie dotyczące doręczenia i stanu przesyłki klient otrzyma zgodnie z ustawionymi procesami danego kuriera.
Wszystkie informacje dotyczące czasu doręczenia przesyłki znajdują się na naszej stronie internetowej.
Przesyłka może być przechowywana w punkcie odbioru najdłużej 21 dni kalendarzowych. Czas ten może zostać skrócony w okresie przedświątecznym.
Standardowy czas przechowywania to 7 dni kalendarzowych z opcją jego przedłużenia o kolejnych 14 dni. Maksymalny czas przechowywania przesyłki w punkcie odbioru to zatem 21 dni. Czas przechowywania może przedłużyć zarówno nadawca w ramach śledzenia przesyłki, jak również odbiorca w ramach śledzenia przesyłki na stronie internetowej. Jeśli ta opcja Ci nie odpowiada, skontaktuj się z naszą obsługą klienta pod numerem +48 334 457 020. Powyższe informacje dotyczą punktów odbioru znajdującuch sie w Czechach, Słowacji, Węgrzech oraz Rumuni.
Tak, także tę usługę można wybrać opcjonalnie przy wprowadzaniu przesyłki. Wystarczy kliknąć przy nadawaniu przesyłki na przyciski „Planowany odbiór” oraz wprowadzić termin odbioru.
W punkcie odbioru przesyłkę może odebrać odbiorca lub osoba, która otrzymała od odbiorcy hasło do odbioru.
Tak, taką usługę również oferujemy. W przypadku sklepu internetowej wystarczy kliknąć na przycisk „kontrola wieku przy odbiorze” w Sekcji klienta przy nadaniu przesyłki.
Kwota pobrania wypłacana jest zawsze na wybrany przez Ciebie rachunek bankowy w ciągu 5 dni roboczych od dnia pobrania kwoty od odbiorcy przesyłki. Standardowo faktury z potrąceniem wystawiane są co tydzień, natomiast kwoty pobrania wysyłane są codziennie w ramach jednej płatności na Twój rachunek bankowy, tj. w piątym dniu roboczym od dnia odbioru przesyłki przez odbiorcę. Jeśli kwota pobrania nie została do tego czasu zaksięgowana na Twoim rachunku bankowym, skontaktuj się z naszym działem faktur pod adresem: faktury@packeta.pl
W takim przypadku należy sprawdzić dane kontaktowe odbiorcy danej przesyłki, najlepiej w „nadanych przesyłkach” w sekcji klienta lub skontaktować się z naszym działem obsługi klienta tel+48 334 457 020, który sprawdzi dane kontaktowe klienta i ewentualnie ponownie wyśle informacyjną wiadomość e-mail lub SMS z hasłem.
Przez Packetę nie można wysyłać następujących towarów:
Przesyłek wielkogabarytowych lub ciężkich (meble, opony, lodówki, TV itp.),
płynów (żele do prania, detergenty, alkohol, przetwory itp.),
towarów bardzo delikatnych i wrażliwych (porcelana, szkło, kryształy, przyrządy diagnostyczne itp.),
towarów niebezpiecznych lub nielegalnych (narkotyki, materiały wybuchowe, substancje łatwopalne itp.).
Kompletny wykaz towarów wyłączonych z transportu znajdziesz w naszych Warunkach handlowych, patrz ustęp 2.2.
Złożenie reklamacji jest możliwe za pośrednictwem formularza na stronie internetowej lub e-mailem pod adresem reklamacje@packeta.pl.
Zwrot przesyłek odbywa się zgodnie z ustawieniami Twojego konta (do wprowadzonego punkt odbioru zwrotów/do magazynu nadania lub za pośrednictwem odbioru wprost u klienta). Punkt odbioru zwrotów można zmienić w Sekcji klienta w części Adres do faktury. Zmiana będzie dotyczyła przesyłek, dla których wygenerujesz etykietę po dokonaniu zmiany.
Z chwilą upływu czasu do odbioru przesyłki (standardowy czas przechowywania to 7 dni kalendarzowych, w sezonie może ulec zmianie), przesyłka automatycznie zmienia się w systemie na tzw. przesyłkę zwrotną. W ramach standardowego procesu doręczania kierowana jest zgodnie z ustawieniami Twojego konta. Jeśli odbierasz przesyłki zwrotne w punkcie odbioru lub w magazynie, o doręczeniu i możliwości odbioru zostaniesz poinformowany e-mailem. Powiadomienie to możesz ustawić w Sekcji klienta w Adresie do faktury. W wiadomości e-mail otrzymasz hasło do odbioru przesyłki zwrotnej, które podasz obsłudze w punkcie odbioru.
Zalecamy klientom sprawdzenie przesyłki przy odbiorze, a w przypadku widocznego uszkodzenia odrzucenie jej przyjęcia. Samą reklamację należy wprowadzić za pośrednictwem formularza na stronie internetowej lub e-mailem pod adresem: reklamacje@packeta.pl
Wszystkie swoje faktury możesz pobrać w sekcji klienta. Jeśli zauważyłeś jakieś niezgodności lub masz jakieś dodatkowe pytania dotyczące faktur, skontaktuj się z naszym działem faktur pod adresem e-mail: faktury@packeta.pl.
Jeśli wystąpił problem z sekcją klienta, odczekaj 5 minut i ponownie załaduj stronę internetową lub ponownie się zaloguj. Zalecamy korzystanie z przeglądarki internetowej Google Chrome lub Mozilla Firefox. Jeśli nawet to nie pomoże, skontaktuj się z nami pod adresem support@packeta.pl, a my pomożemy Ci rozwiązać Twój problem.
Jeśli zapomniałeś hasła do logowania, zalecamy skorzystanie ze strony internetowej. W prawym górnym rogu kliknij na „Nadanie przesyłek” i kontynuuj poprzez opcję „zapomniałem hasła”. Na Twój adres e-mail podany podczas rejestracji otrzymasz nowe dane do logowania.
Jeśli zapomniałeś hasła do logowania, zalecamy skorzystanie ze strony internetowej. W prawym górnym rogu kliknij na „Nadanie przesyłek” i kontynuuj poprzez opcję „zapomniałem hasła”. Na Twój adres e-mail podany podczas rejestracji otrzymasz nowe dane do logowania.
Jeśli wprowadziłeś niepoprawny punkt odbioru, ale jeszcze nie przekazałeś przesyłki naszemu kierowcy lub nie zaniosłeś jej do punktu nadania, zalecamy anulowanie nieprawidłowych danych i ponowne nadanie przesyłki z wprowadzeniem prawidłowego punktu odbioru. W sekcji klienta możesz anulować przesyłkę w wykazie „Nadanych przesyłek” za pomocą ikonki czerwonego kosza. Przesyłka zmieni stan z „Oczekujemy na dostarczenie przez sklep” na stan „Przesyłka została anulowana”.
Jeśli przekazałeś już przesyłkę naszemu kierowcy, nie ma możliwości dokonania zmiany punktu odbioru z powodów operacyjnych. Zalecamy ponowną wysyłkę przesyłki i wybór prawidłowego punktu odbioru. Jednocześnie skontaktuj się z naszym działem obsługi klienta pod numerem telefonu +48 334 457 020 (pon. - pt. 9:00-17:00), gdzie nasi współpracownicy pomogą Ci zmienić status przesyłki na zwrot. Przesyłka nie zostanie przekazana odbiorcy.
Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie?
Zadzwoń do nas +48 334 457 020
Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 8:00 - 17:00
Napisz na adres info@packeta.pl
Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 8:00 - 17:00
Wypełnij formularz reklamacyjny
Wystarczy wypełnić formularz reklamacyjny, niezależnie od tego, czy jesteś odbiorcą, czy nadawcą przesyłki.
Zadzwoń do nas +48 334 457 020
Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 8:00 - 17:00
Napisz na adres info@packeta.pl
Godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek 8:00 - 17:00
Wypełnij formularz reklamacyjny
Wystarczy wypełnić formularz reklamacyjny, niezależnie od tego, czy jesteś odbiorcą, czy nadawcą przesyłki.