Czym jest Packeta?

Packeta to globalna, cyfrowa platforma e-commerce. Założona w 2010 roku w Czechach przez Simonę Kijonkovą spółka Zásilkovna w ciągu dekady przekształciła się w holding funkcjonujący pod nazwą Packeta Group, zrzeszający 14 podmiotów. Firma świadcząc kompleksowe usługi logistyczne dla sklepów internetowych szybko zyskała pozycję lidera w branży. Obecnie Packeta działa w 7 krajach, realizuje dostawy do 33 krajów, posiada ponad 15 891 własnych punktów odbioru, 141 469 punktów partnerskich i współpracuje z ponad 49 000 sklepów internetowych. Firma pomaga także swoim Partnerom rozwijać biznes za granicą, dostosowując elastycznie usługę do ich potrzeb. W 2022 roku obsłużyła 90 mln paczek.

Współpraca z ponad

49 000

sklepami internetowymi

Ponad

15 891

punktów odbioru

Doręczanie do

33

całego świata

3 sposoby doręczenia

Pod wskazany adres, do punktu odbioru, do automatu paczkowego Z-BOX. Doręczamy klientom towary z ponad 49 000 sklepów internetowych.

Kim jesteśmy
Startup Globalna platforma

Innowacje

Nowe technologie są synonimem firmy Packeta. Jako globalna, cyfrowa platforma e-commerce wyznaczamy trendy w logistyce i wynosimy e-commerce na wyższy poziom.

Spółka działa także w Czechach (Zásilkovna), na Słowacji (Packeta Slovakia), w Niemczech (Packeta Germany), na Węgrzech (Packeta Hungary), w Rumunii (Packeta Romania) czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich (Packeta.com). Planujemy dalszą ekspansję, także poza Europą.

Packeta Group w liczbach

141 469
Liczba punktów odbioru
6588
Liczba Z-BOXów
49 000
Z-BOXów na całym świecie
255 mln
Wartość przewiezionego towaru (EUR)
106 142 937
Przewiezionych przesyłek

2022

Uruchamiamy Fundację Simony Kijonkovej

Otwieramy największy Z-BOX w Czechach, z 12 kolumnami

Rekordowe 817 000 paczke przewiezionych w weekend (19.12.2022)

5 000 000 pobrań aplikacji Packeta

  • Dostarczone przesyłki: 90 mln 

  • Tylko w grudniu 2022 roku przyjęliśmy do realizacji ponad 11 milionów przesyłek 

  • Współpracujemy z 46 000 e-sklepów 

  • W rumuńskiej aplikacji mobilnej Packeta uruchamiamy możliwość wysyłania paczek pomiędzy klientami indywidualnymi

  • W ramach dostaw pod wskazany adres dostarczyliśmy 3 000 000 paczek, prawie o milion więcej niż rok wcześniej 

  • Rozpoczynamy pilotażową operację dostarczania przesyłek e-rowerem (ostatnia mila)  

  • 2200 pracowników

  • Mamy ponad 15 000 punktów odbioru paczek w Europie, z czego 9 000 w Czechach 

  • Łącznie 140 000 partnerskich punktów odbioru paczek 

  • Mamy 6200 Z-BOXów 

  • 380 robotów PackMan 

  • Przenosimy naszą siedzibę główną do Balabenki (Českomoravská 2408/1a, Praga 9) 

  • Zdobyliśmy nagrodę Biuro Roku 2021 w kategorii Biuro XXI wieku 

  • Simona Kijonková została TOP przedsiębiorcą w badaniu TOP kobiet Republiki Czeskiej 2021 realizowanym przez czeską gazetę Hospodářské Noviny 

  • Zdobyliśmy tytuł Najbardziej Godnej Zaufania Marki 2022 w kategorii Usługi paczkowe 

  • Obroniliśmy złoto w plebiscycie Kříšťálovej Lupy w kategorii handel internetowy 

  • Po raz czwarty zdobyliśmy tytuł Czech Superbrands

2022

2021

Ruszamy z własnymi dostawami pod wskazany adres

Przedstawiamy PackMany, roboty do sortowania paczek

Rekordowe 725 000 przewiezionych paczek w weekend (13.12.2021)

2 000 000 pobrań aplikacji Packeta

  • Dostarczone przesyłki: 73,2 mln

  • Współpracujemy z 32 000 e-sklepów

  • Uruchamiamy pierwszy własny punkt dostaw w Pradze w VIVO! Hostivař

  • Slovenská Zásielkovňa zmienia nazwę na Packeta Slovakia

  • 19 centrów ogistycznych w Czechach, łącznie 56 w Europie

  • 2023 pracowników

  • Posiadamy 10 000 własnych punktów odbioru paczek w Europie, z czego 4176 w Czechach

  • Mamy 2240 Z-BOXów

  • Świętujemy milionową przesyłkę odebraną w Z-BOX

  • 190 robotów PackMan

  • Zaczęliśmy dostarczać paczki dla zalando.cz, aboutyou.cz, MALL.cz i CZC.cz

  • Otwieramy centrum obsługi klienta w Zlinie i tym samym wzmacniamy zespół obsługi klienta

  • Uruchamiamy ApplePay w aplikacji Packeta

  • Zostaliśmy członkiem HYTEP, Czeskiej Platformy Technologii Wodorowych

  • Zdobyliśmy nagrodę Kristalova Lupa w kategorii Handel internetowy oraz zajęliśmy 2. miejsce w kategorii Inspiracja E-commerce za Zásilkovna Dom

  • Simona Kijonková zdobywa nagrodę Osobowości PR w plebiscycie Złoty Średnik (Zlatý středník)

  • Po raz trzeci zdobyliśmy tytuł Czech Superbrands

2021

2020

Ekspansja do Zjednoczonych Emiratów Arabskich i USA

92 000 partnerskich punktów odbioru

Rekord 506 000 przesyłek przewiezionych w ciągu jedynego dnia (14.12.2020 r.)

1 000 000 pobrań aplikacji mobilnej Zasilkovna w Czechach

  • Uruchomiliśmy sieć samoobsługowych punktów odbioru Z-BOX

  • 14 magazynów w Republice Czeskiej, łącznie 27 magazynów w Europie

  • 1500 pracowników

  • Aplikacja mobilna zdobyła nagrodę Złoty średnik

  • Nabyliśmy spółkę technologiczną Trayto

  • Zdobyliśmy w Czechach nagrodę Kryształowa Lupa w kategorii Handlu Internetowego

  • Uruchomiliśmy w Czechach podcast marketingowy Z-Talks

  • Uruchomiliśmy grupę na Facebooku "Zásilkovna Advisory" dla partnerów z punktów sprzedaży i sklepów internetowych.

  • Rozpoczęliśmy serię historii automatów na YouTube

  • Zgodnie z ankietą spółki Sodexo należymy do TOP 10 czeskich pracodawców roku

2020

2019

Obrót: 250 milionów PLN

Wartość przewiezionego towaru: 5,15 miliardów PLN

Przewiezionych przesyłek: 19 000 000

Liczba punktów odbioru: 4000

  • Uruchomiliśmy usługę Między nami do nadawania przesyłek C2C w Republice Czeskiej i na Słowacji

  • Uruchomiliśmy zautomatyzowany punkt odbioru Z-BOT (jako pierwsza firma w Europie Środkowej i Wschodniej)

  • 10 magazynów w Republice Czeskiej, łącznie 17 magazynów w Europie

  • 1177 pracowników

  • Rekord 379 000 przesyłek przewiezionych w ciągu jedynego dnia (16.12.2019 r.)

  • 400 000 przesyłek nadanych za pośrednictwem usługi Między nami

  • Doręczamy do 31 krajów Europy, w tym do Rosji, na Ukrainę i do Szwajcarii

  • Współpraca z 28 000 sklepów internetowych

  • Zdobyliśmy nagrodę Kryształowa Lupa w kategorii w E-commerce inspiracja

  • Simona Kijonková zdobyła nagrodę Fachowiec roku przyznaną w ramach forum LOG-IN, gdzie nagradzane są najlepsze innowacje czeskiego rynku logistycznego

2019

2018

Obrót: 145 milionów PLN

Wartość przewiezionego towaru: 300 milionów PLN

Przewiezionych przesyłek: 11 000 000

Liczba punktów odbioru: 2142

  • Założenie holdingu Packeta Group

  • 600 pracowników

  • Rekord 202 000 przesyłek przewiezionych w ciągu jedynego dnia (17. 12. 2018 r.)

  • Doręczamy do 12 krajów Europy

  • Współpraca z 20 000 sklepów internetowych

  • Ekspansja do Niemiec

2018

2017

Ekspansja do Polski

Liczba punktów odbioru: 1400

  • 450 pracowników

  • Doręczamy do 9 krajów Europy

  • Współpraca z 18 000 sklepów internetowych

2017

2016

Ekspansja do Rumunii

Liczba punktów odbioru: 900

  • 300 pracowników

  • Doręczamy do 8 krajów Europy

  • Współpraca z 11 000 sklepów internetowych

2016

2015

Ekspansja na Węgry

Liczba punktów odbioru: 500

  • Uruchomiliśmy własną logistykę

  • 200 pracowników

  • Doręczamy do 7 krajów Europy

  • Współpraca z 8 000 sklepów internetowych

2015

2014

Ekspansja na Słowację

Liczba punktów odbioru: 250

  • 100 pracowników

  • Rekord 10 000 przesyłek przewiezionych w ciągu jedynego dnia

  • Doręczamy do 5 krajów Europy

  • Współpraca z 5 000 sklepów internetowych

2014

2013

50 pracowników

Liczba punktów odbioru: 100

  • Współpraca z 3000 sklepów internetowych

  • Doręczamy do 4 krajów Europy

2013

2012

25 pracowników

Liczba punktów odbioru: 60

  • Współpraca z 1000 sklepów internetowych

  • Doręczamy do 2 krajów Europy

2012

2011

10 pracowników

Liczba punktów odbioru: 25

  • Współpraca ze 150 sklepami internetowymi

  • Doręczamy do 2 krajów Europy

2011

2010

Otwieramy pierwszy punkt odbioru w Republice Czeskiej i Słowackiej

2010
Package

Założenie marki

2010 w Czechach

Five start rating

Wielokrotnie nagradzana platforma. Uwielbiany przez klientów

Czech Best Managed Companies, Deloitte
CZ AWARDS
Superbrands 2020, 2021, 2022
CZ, SK AWARDS
1st place, Microsoft Awards 2022, Apps Modernization & DevOps Category
PACKETA GROUP AWARD
Czech Contact Center Award 2022
CZ AWARD
1st place, Customer Experience Excellence 
2021
PACKETA GROUP AWARD
KPMG Customer Experience Excellence 2021
SK AWARD
Best cross-border delivery service 2021,
2022
RO AWARD
Technology Fast 50, Central Europe, Tech Leaders Category, 2020
PACKETA GROUP AWARD
Czech Best Managed Companies, Deloitte
CZ AWARDS
Superbrands 2020, 2021, 2022
CZ, SK AWARDS
1st place, Microsoft Awards 2022, Apps Modernization & DevOps Category
PACKETA GROUP AWARD
Czech Contact Center Award 2022
CZ AWARD
1st place, Customer Experience Excellence 
2021
PACKETA GROUP AWARD
KPMG Customer Experience Excellence 2021
SK AWARD
Best cross-border delivery service 2021,
2022
RO AWARD
Technology Fast 50, Central Europe, Tech Leaders Category, 2020
PACKETA GROUP AWARD