Blog

E-commerce w Europie, czyli czego oczekują zagraniczni klienci? Porównajmy europejskie rynki!

29.06.2023, 10:43

E-commerce w Europie czyli czego oczekują klienci – jak wyglądają preferencje co do metod dostawy, płatności czy zwrotów? A jakie są europejskie trendy w e‑commerce? To wszystko warto wiedzieć, chcąć wysyłać paczki za granicę. Ale nie martw się – na końcu artykułu znajdziesz prezent! Bezpłatny e‑book pt. „Czego oczekują klienci? Zagraniczne rynki e‑commerce, a zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów”.

Wzrost e‑commerce w Europie

W ostatnich latach e‑commerce w Europie odnotowało znaczący wzrost. Coraz więcej osób decyduje się na zakupy online, wykorzystując różnorodne narzędzia cyfrowe. Bez wątpienia wzrost ten jest związany zarówno z wygodą zakupów online, jak i dostępnością produktów oraz konkurencyjnymi cenami. Obroty w sektorze e‑commerce rosną, a przedsiębiorstwa, które nie wykorzystują pełni potencjału Internetu, w konsekwencji zostają w tyle.

Dlaczego warto wysyłać za granicę?

Wiele e-sklepów w Polsce wciąż obawia się ekspansji zagranicznej, a tymczasem nasze doświadczenia jasno pokazują, że średnio 8 na 10 e‑sklepów, które zaczynają cross‑border w jednym kraju, szybko rozwija działalność na kolejnych rynkach. Polski e‑commerce jest zgodny z europejskimi standardami i prawdę mówiąc często je nawet przewyższa. Oferuje wysoką jakość produktów, zaawansowaną technologię oraz konkurencyjne ceny nie wspominając o różnorodnych metodach płatności i dostawy. Dzięki temu, rodzime e-sklepy mogą śmiało rywalizować na międzynarodowym rynku i szukać swojej przewagi. Wysyłka cross-border staje się coraz łatwiejsza, również jeśli chodzi o obsługę logistyczną.

Chcesz rozpocząć sprzedaż cross-border i zwiększyć swoje obroty?
Napisz do nas na sales@packeta.pl i zacznij rozwijać swój biznes za granicą!

Krótko mówiąc obecnie e-sklep nie musi szukać lokalnych firm kurierskich i negocjować stawek indywidualnie. Przykładem na to jesteśmy my! 🙂 Wystarczy zarejestrować swój sklep na platformie cyfrowej Packety, która umożliwia dostęp do około 60 dostawców w 33 krajach za pośrednictwem jednego API. Współpracujemy wyłącznie z renomowanymi i wiarygodnymi firmami na poszczególnych rynkach, dzięki czemu gwarantujemy e-sklepom wysoką jakość dostaw w konkurencyjnych cenach.

Narzędzia cyfrowe a zwyczaje konsumenckie

Wykorzystanie narzędzi cyfrowych ma ogromny wpływ na zmianę zachowań konsumenckich. Sztuczna inteligencja, analiza danych, personalizacja ofert czy platformy e-commerce to tylko niektóre z narzędzi, które przyczyniają się do rozwoju e-commerce w Europie. Dzięki nim klienci mogą łatwiej znaleźć odpowiednie produkty, porównać ceny, a także skorzystać z wygodnych opcji płatności i zwrotów.

Zwyczaje konsumenckie a płatności online

Płatności online stanowią istotny element e-commerce. Konsumenci coraz chętniej korzystają z elektronicznych form płatności, takich jak karty kredytowe, portfele cyfrowe czy przelewy bankowe. Wygoda, szybkość i bezpieczeństwo to główne czynniki, które przekonują konsumentów do wyboru płatności online. Ważne jest również, aby oferować różne opcje płatności, by sprostać oczekiwaniom klientów z różnych krajów.

zwyczaje konsumentów e-commerce

Dostawy w e-commerce

Efektywne i szybkie dostawy są kluczowym czynnikiem sukcesu w e-commerce. Klienci oczekują, że zamówione produkty dotrą do nich w możliwie najkrótszym czasie i w doskonałym stanie. W odpowiedzi na te oczekiwania, przedsiębiorstwa e-commerce wprowadzają innowacyjne rozwiązania logistyczne, takie jak magazyny zlokalizowane w strategicznych miejscach czy współpraca z renomowanymi firmami kurierskimi. Również automatyzacja procesów logistycznych i wykorzystanie sztucznej inteligencji pomagają usprawnić dostawy.

Zwroty w e-commerce

Proces zwrotów jest istotnym aspektem e-commerce. Klienci chcą mieć pewność, że w razie potrzeby mogą łatwo i wygodnie zwrócić zakupione produkty. Przedsiębiorstwa e-commerce starają się ułatwić proces zwrotów, oferując intuicyjne formularze zwrotne, darmowe etykiety zwrotne oraz szybkie rozpatrywanie reklamacji. Ważne jest, aby zapewnić konsumentom poczucie bezpieczeństwa i pewności podczas dokonywania zwrotów.

Chcesz rozpocząć sprzedaż cross-border i zwiększyć swoje obroty?
Napisz do nas na sales@packeta.pl i zacznij rozwijać swój biznes za granicą!

Różnice między krajami europejskimi

Zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów różnią się w zależności od kraju. Każdy kraj ma swoje preferencje i oczekiwania dotyczące e-commerce. Przykładem jest chociażby Chorwacja, gdzie konsumenci są bardziej nieufni co do zakupów online w porównaniu do Włoszech, Francji czy Hiszpanii. Niemcy z kolei zajmują pierwsze miejsce w Europie pod względem wydatków na zakupy internetowe na osobę a w Czechach bardzo popularne jest korzystanie z porównywarek cen. Więcej różnic znajdziecie w naszym e-booku „E-commerce w Europie czyli czego oczekują klienci” – do pobrania na dole strony.

Trendy w e-commerce

W e-commerce pojawiają się ciągle nowe trendy, które wpływają na zwyczaje konsumenckie. Jednym z takich trendów jest zniesienie blokad związanych z przekraczaniem granic w zakupach online. Dzięki temu konsumenci mają dostęp do większego wyboru produktów z różnych krajów. Innym trendem jest rosnący udział elektroniki w zamówieniach online, jednak rynek e-commerce obejmuje również inne branże, takie jak żywność, bilety czy usługi.
Trendy w e-commerce

Co kraj, to obyczaj

E-commerce w Europie rośnie w siłę, a narzędzia cyfrowe mają kluczowe znaczenie dla zmiany zwyczajów konsumenckich. Zakupy online stają się coraz popularniejsze, przez co korzyści wynikające z e-commerce są widoczne zarówno dla konsumentów, jak i przedsiębiorstw. Ściśle mówiąc dostępność produktów, szeroki wybór, konkurencyjne ceny oraz wygodne opcje płatności i zwrotów przyciągają klientów do zakupów online. Zachęcamy do lektury naszego e‑booka „E-commerce w Europie czyli czego oczekują klienci”!

E-booka możesz otrzymać na 2 sposoby:

Opcja nr 1:

Kliknij w ten link, wyślij maila i odbierz e-booka

Opcja nr 2:

Napisz do nas! Poniżej instrukcja:

Adresat: ebook@packeta.pl

Temat: Prośba o e-book – E-commerce w Europie czyli czego oczekują klienci

Treść:
Dzień dobry,

jestem zainteresowana/-y e-bookiem „Czego oczekują klienci? Zagraniczne rynki e-commerce, a zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów.”.

Wysyłając prośbę o e-book, wyrażam zgodę na wysyłanie informacji handlowych i marketingowych (w tym informacji o nowościach, promocjach) przez Packeta Poland sp. z o.o. na podany przeze mnie adres email. Mam świadomość, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją w każdym momencie wycofać.

Administratorem danych osobowych jest Packeta Poland sp. z o.o. ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu promocji własnych produktów i usług.

Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu! Jeśli chcesz rozpocząć wysyłkę produktów Twojego sklepu internetowego – czekamy na kontakt! Jesteśmy na sales@packeta.pl.


Udostępnij:

Kategorie