Porównanie rynków zagranicznych
Czego oczekują e-kupujący?
Pierwsza ważna decyzja podjęta – chcesz rozpocząć ekspansję zagraniczną. Teraz stoisz przed drugą – jaki rynek lub rynki wybrać? Jak to zrobić? W pierwszej kolejności pobierz nasz e-book, w którym porównujemy najpopularniejsze rynki cross-borderowe: Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, kraje bałtyckie – Litwę, Łotwę i Estonię, a także Finlandię, Niemcy, Słowenię i Chorwację.
Wpisując adres e-mail i klikając przycisk Pobierz e-booka, wyrażam zgodę na odbieranie informacji handlowych i marketingowych (w tym informacji o nowościach, promocjach oraz newsletter) od Packeta Poland sp. z o.o. na podany przeze mnie adres e-mail.
Mam świadomość, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją w każdym momencie wycofać poprzez kontakt z rodo@packeta.pl, ale konieczna aby otrzymać e-book. Administratorem Twoich danych osobowych jest Packeta Poland sp. z o.o. ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu promocji własnych produktów i usług.
Ten e-book jest dla:
Właścicieli e‑sklepów
którzy planują ekspansję zagraniczną.
E‑commerce managerów
którzy mierzą się z planami cross-border.
Administratorów e‑sklepów
zarządzających e-sklepami.
Osób z branży
zainteresowanych tematyką cross-border e-commerce.
Czego oczekują e-kupujący?
Pobierz nasze porównanie rynków!
01
Odkryj sekrety europejskiego e-commerce
Poznaj unikalne cechy i trendy rynków europejskich w e-commerce.
02
Poznaj najpopularniejsze metody płatności i dostaw
Sprawdź, czy Twój sklep odpowiada europejskim trendom.
03
Dostosuj ofertę do zwyczajów zakupowych klientów
Dowiedz się, co przyciąga a co zniechęca odbiorców do zakupów.
04
Rozszerz swój zasięg globalnie
Poznaj najchętniej wybierane kierunki ekspansji zagranicznej.
05
Poznaj podobieństwa i różnice w europejskim e-commerce
Stwórz efektywne międzynarodowe kampanie!
Wpisując adres e-mail i klikając przycisk Pobierz e-booka, wyrażam zgodę na odbieranie informacji handlowych i marketingowych (w tym informacji o nowościach, promocjach oraz newsletter) od Packeta Poland sp. z o.o. na podany przeze mnie adres e-mail.
Mam świadomość, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją w każdym momencie wycofać poprzez kontakt z rodo@packeta.pl, ale konieczna aby otrzymać e-book. Administratorem Twoich danych osobowych jest Packeta Poland sp. z o.o. ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu promocji własnych produktów i usług.
Fragment e-booka
„Czego oczekują e-kupujący? Zagraniczne rynki e-commerce, a zwyczaje konsumenckie w obszarze płatności, dostaw i zwrotów”
Wraz z rozwojem technologii, zakupy online stały się bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej dostępne, co doprowadziło do wzrostu ich popularności. Tylko na poziomie europejskim w ciągu ostatnich 10 lat liczba kupujących w Internecie wzrosła średnio o 20%. Najbardziej znaczące wzrosty w ostatniej dekadzie odnotowano w Estonii (+47%), na Węgrzech (+43%) oraz Czechach i Rumunii (po +41%). W efekcie coraz więcej sklepów internetowych z Polski decyduje się na ekspansję zagraniczną. Według danych Packety Poland – globalnej platformy logistycznej dla e-commerce – 8 na 10 e-sklepów nie poprzestaje na jednym rynku zagranicznym i w ciągu około roku kontynuuje ekspansję do innych krajów.
Przed podjęciem decyzji o wejściu na zagraniczny e-rynek warto dokładnie przyjrzeć się jego specyfice i poznać preferencje klientów. Czym charakteryzują się poszczególne rynki i na co właściciele sklepów internetowych powinni zwrócić szczególną uwagę? W poniższym zestawieniu prezentujemy szereg przydatnych informacji, zebranych na podstawie doświadczeń Packety na rynkach międzynarodowych.
Według Eurostatu, trzy najważniejsze kategorie produktów i usług zamawianych online w 2022 r. na poziomie europejskim to: odzież i obuwie (w tym akcesoria i sprzęt sportowy) - 42%, dostawy z restauracji, fast foodów lub usług cateringowych - 19% oraz uroda (kosmetyki, wellness) - 17%. Z kolei urządzenia mobilne to jeden z najpopularniejszych kanałów zakupów internetowych – blisko połowa wszystkich e-transakcji dokonywana jest za ich pomocą. Planując cross-border, należy zatem zadbać o mobilny lub responsywny e-sklep, który zapewni przyjazną nawigację i prosty proces zakupu.
W większości krajów kupujący online spodziewają się, że paczka dotrze na miejsce maksymalnie w ciągu 3 dni. Dłuższe terminy dostarczenia przesyłek dopuszczalne są tylko w niektórych branżach i rodzajach towarów, a także na obszarach oddalonych od większych miast. Aby zbudować lojalność kupujących, e-sklepy powinny też skupić się na oferowaniu łatwego i bezproblemowego procesu zwrotów, w tym jasnych i przejrzystych zasad oraz darmowych opcji dla przedmiotów powyżej określonych kwot.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Otrzymać konkretne porównanie rynków w tabeli? Pobierz e-booka.
Wpisując adres e-mail i klikając przycisk Pobierz e-booka, wyrażam zgodę na odbieranie informacji handlowych i marketingowych (w tym informacji o nowościach, promocjach oraz newsletter) od Packeta Poland sp. z o.o. na podany przeze mnie adres e-mail.
Mam świadomość, że zgoda jest dobrowolna i mogę ją w każdym momencie wycofać poprzez kontakt z rodo@packeta.pl, ale konieczna aby otrzymać e-book. Administratorem Twoich danych osobowych jest Packeta Poland sp. z o.o. ul. Postępu 14, 02-676 Warszawa. Dane będą przetwarzane w celu promocji własnych produktów i usług.
Inne e-booki edukacyjne
Checklista – 9 kroków do skutecznej ekspansji e-commerce,...
Kraje adriatyckie – nieodkryty potencjał dla polskiego e-commerce,...
Rozwiń e-biznes za granicą
Szukasz stabilnego partnera logistycznego, z którym rozwiniesz swój e-sklep na rynkach zagranicznych? Napisz do nas sales@packeta.pl!