Blog

Ekspansja zagraniczna a lokalna obsługa klienta – na co zwrócić uwagę?

6.09.2022, 13:50

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, od czego zacząć ekspansję zagraniczną? Aby odnieść sukces w handlu międzynarodowym, musisz zabłysnąć na wielu obszarach. Wymaga to posiadania rodzimej kadry, zrozumienia kulturowego, lokalnych specjalistów e-commerce oraz sprawdzonego przewoźnika. Dziś przeczytacie o lokalnej obsłudze klienta!

 

Lokalny superbohater

Sklep internetowy to miejsce, gdzie odpowiednia obsługa klienta jest szczególnie ważna. Ogrom konkurencji na rynku e-commerce sprawia, że nie ma tu miejsca na fuszerkę. Klient nie tylko wymaga sprawnie przeprowadzonej transakcji i szybkiej przesyłki, ale również natychmiastowej odpowiedzi na zadane pytania i kompetentnej pomocy przy rozwiązywaniu zgłaszanych problemów. Twój sklep będzie jednym z dziesiątki, setek, a nawet tysięcy w branży. Dlatego musisz mu zapewnić odpowiednią widoczność i zbudować zaufanie klientów

W dużej mierze to właśnie rzetelna obsługa klienta decyduje, czy dana firma osiągnie solidną pozycję na rynku, czy też nie. 

W nowym kraju jesteś nieznany, dopiero zaczynasz tam sprzedaż i większość potencjalnych kupujących nigdy o tobie nie słyszało więc musisz ich do siebie przekonać. Dlatego potrzebny jest, jak my to mówimy, lokalny bohater! 

Może nim być lokalny pracownik, agencja, z którą na danym rynku współpracujesz, osoba, która da Ci lokalne spojrzenia i rozeznanie, osoba lub osoby które pomogą Ci nie tylko w tłumaczeniu, ale przede wszystkim znają lokalny e-commerce. Potrzebujesz kogoś kto ma rozeznanie w tych wszystkich małych rzeczach, które wpływają na całość. Kogoś kto widzi różnice pomiędzy tym jak e-commerce wygląda w Polsce i w innych krajach. Kogoś, kto wie jak zlokalizować lokalny marketing, komunikację z klientem. Krótko mówiąc – kogoś, kto wie co zrobić, aby twój biznes odniósł sukces na lokalnym rynku i aby Twoja komunikacja, styl oraz działania pasowały do lokalnej kultury.

Zwróć na to uwagę!

Obsługa klienta to kluczowy czynnik, ponieważ nawet jeśli prowadzisz działania marketingowe na wysokim poziomie i posiadasz dobrze przetłumaczoną stronę, na koniec dnia najbardziej liczy się to jaką obsługę klienta zapewniamy naszym kupującym! Dobra obsługa klienta to taka, która jednocześnie wspiera sprzedaż i jest głosem klienta.

To właśnie obsługa klienta daje nam najszybszą informację zwrotną na temat tego jak nasz sklep i produkty są odbierane na lokalnym rynku. Co się podoba a co nie? Co należałoby poprawić a co jest robione dobrze?

Wybierz odpowiednią strategię

Pamiętaj, że każdy kraj jest inny, droga do sukcesu również będzie inna w zależności od tego, na co się zdecydujesz. Najważniejszą rzeczą na początku jest przyjęcie odpowiedniej strategii, która jest dostosowana do Twoich możliwości i rynku docelowego.

Pamiętaj też, że aby odnieść sukces w międzynarodowym e-commerce, trzeba wziąć pod uwagę mnóstwo rzeczy, ale trudno to zrobić samemu bez konkretnej wiedzy i zrozumienia rynku. Najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów – firm, które na co dzień zajmują się rozszerzaniem sprzedaży na rynki zagraniczne. To właśnie robi MakesYouLocal – zapraszamy do kontaktu z Olgą Pijanowską, olga.pijanowska@makesyoulocal.com.

Szukasz sprawdzonego przewoźnika? Czytasz właśnie artykuł Packety – globalnej, cyfrowej platformy dla e-commerce!

Jeśli chcesz rozwinąć swój sklep internetowy, pomożemy Ci dostarczać paczki do 34 krajów! Posiadamy 1 system API, dzięki któremu proces jest skrócony i zoptymalizowany. Wspólnie z MakesYouLocal zadbamy o to, by Twój sklep miał najlepszą obsługę klient oraz wysyłał przesyłki szybko i sprawnie z najlepszymi przewoźnikami!

Twoja decyzja dotycząca wyboru konkretnego kierunku ekspansji i tego, jaką strategię przyjmiesz, będzie skutkować tym, czy odniesiesz sukces, a jeśli tak, to jak szybko. Dlatego bardzo ważne jest, aby odpowiednio się do niej przygotować.

Skontaktuj się z nami na sales@packeta.pl !


Udostępnij:

Kategorie