Blog

COVID-19: Aktualne informacje dla sklepów internetowych

8.03.2021, 18:30

Podobnie jak wiosną, tak i tym razem będziemy Państwa regularnie informować o wszystkim, co będzie się działo w związku z pandemią, zarówno u nas w Przesyłkownii, jak i w zakresie e-commerce oraz logistyki w Czechach i w całej Europie. Będziemy na bieżąco aktualizować ten artykuł, abyście mieli Państwo świeże informacje, na przykład o zmianach u przewoźników itp.

 

Teraz sytuacja dla rynku e-commerce będzie nieco trudniejsza niż podczas pierwszej fali Covid-19, ponieważ zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, a co za tym idzie sprzedaż online rośnie z każdym dniem. W ciągu najbliższych kilku miesięcy wszyscy będziemy mieć pełne ręce roboty. Dołożymy wszelkich starań, aby przesyłki były doręczone do Państwa klientów na czas i możliwie jak najszybciej, oraz aby w jak największym stopniu ułatwić Państwu pracę.

Nasze punkty odbioru na Węgrzech są otwarte!

Aktualna sytuacja na Węgrzech

Aktualizacje: 08.03.2021, 19:30

Mamy dla Was dodatkowe informacje na temat aktualnej sytuacji na Węgrzech, gdzie nowe środki bezpieczeństwa obowiązują od dzisiaj tj. 8 marca 2021 r. Po pierwsze, chcemy zapewnić, że dostawa przesyłek trwa i zrobimy wszytsko co w naszej mocy, aby zapewnić Wam i Waszym klientom usługi najwyższej jakości.

Na podstawie oficjalnego oświadczenia rządu na portalu Magyar Közlöny, znaczna część naszych punktów odbioru może nadal funkcjonować normalnie. Obecnie mamy 400 otwartych i spodziewamy się, że ich liczba wzrośnie. Jesteśmy również w kontakcie ze stowarzyszeniem odpowiedzialnym za e-commerce na Węgrzech, z którym zajmujemy się dostawą i odbiorem w naszych punktach.

Co z przesyłkami?
Nasi koledzy na Węgrzech aktywnie monitorują wszytskie przesyłki, które trafiają do zamkniętych punktów odbioru. Następnie skontaktują się z odbiorcami, poinformują o zaistniałej sytuacji i wspólnie zostanie ustalone przekierowanie przesyłek do innych punktów odbioru. Paczki, które aktualnie znajdują się w zamkniętych punktach odbioru, zostaną jak najszybciej przetransportowane do naszych magazynów i przekierowane.

 

Dziękujemy za wyrozumiałość.

Packeta.pl

Dostawa na adres i możliwości przewoźników w Czechach – Aktualna sytuacja przewoźników na rynku

Aktualizacje: 30.11.2020, 13:10

Szanowni Klienci,

Jak dobrze wiecie, firma Zásilkovna w Republice Czeskiej przekazuje Wasze przesyłki w ramach usługi Dostawa na adres do współpracujących kurierów DPD, Geis i WeDo (dawniej Intime). Jaka jest obecna sytuacja? PPL i GLS odmówiły współpracy w 2020 roku. Firmy kurierskie DPD, Geis i WeDo (dawniej Intime) już w pierwszej fali pandemii ograniczyły nas maksymalną liczbą przesyłek, jakie możemy im przekazać dziennie.

Dlatego byliśmy zmuszeni do wprowadzenia niepopularnych kroków i odwołania bezpośredniej dostawy organizowanej przez konkretne firmy kurierskie.

Pracowaliśmy z tymi limitami przez cały 2020 rok i niestety obecnie ponownie otrzymaliśmy ograniczenie od DPD i Geis (ten sam właściciel), o dalsze 50% obniżenie istniejących limitów ze skutkiem natychmiastowym. Uzasadniają taką postawę sytuacją na rynku logistycznym i trudnym okresem świątecznym. Izba konsygnacyjna niczego nie lekceważyła w przygotowaniach do tego sezonu. Niestety nasi partnerzy kurierscy postanowili ograniczyć nas jako dużego klienta w ilości przesyłek, które będą od nas przejmować.

Zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby przekazać Wasze przesyłki tym przewoźnikom.

Z drugiej strony dzienny limit, który możemy przekazać tym kurierom jest jasno określony i nie jesteśmy w stanie go zwiększyć. Nie jesteśmy w stanie w żaden sposób wpływać na decyzje firm kurierskich, jest to dla nas bardzo nieprzyjemne, tym bardziej że znajdujemy się w wymagającym okresie świątecznym.

Tymczasowe automatyczne przekierowanie przesyłek do najbliższych punktów odbioru.

Z powyższych względów musieliśmy przystąpić do procesu automatycznego przekierowania części przesyłek, które będą przekraczać limity kurierów, do najbliższych odpowiednich punktów odbioru Zasilkovny. Wasi klienci zostaną o tym należycie poinformowani przez e-maile, SMS-y i powiadomienia push w aplikacji mobilnej Zásilkovna.

W ten sposób uzyskają konkretne informacje o adresie docelowym punktu wydawania i powodach przekierowania. Następnie domyślnie otrzymają hasła do wydawania przesyłek. Drodzy e-kupujący, prosimy o dwie rzeczy:

  • Jeżeli zdecydujesz się na dalsze korzystanie z usługi Dostawa na adres, poinformuj swoich klientów, że przesyłka może zostać dostarczona do najbliższego punktu wydawania w przypadku wyczerpania się maksymalnego dziennego limitu kurierów i niemożności przekazania przesyłki do doręczenia pod wskazany adres.
  • Jeżeli opisana powyżej procedura spowoduje komplikacje i nie będzie Ci odpowiadać, prosimy o tymczasowe wyłączenie Dostawy na adres w Twoim e-sklepie. Staramy się robić wszystko, co w naszej mocy, aby wszystkie przesyłki i prezenty świąteczne były dostarczane na czas. Ta zmiana nie wpłynie na standardową dostawę do punktu odbioru.

Dziękuję za współpracę i życzę zdrowia oraz sukcesów w okresie świątecznym.

Simona Kijonková
Założyciel Zásilkovna i CEO grupy Packeta

Nasza słowacka sieć punktów odbioru Zásielkovňa działa!

Aktualizacje: 26.10.2020, 11:30

Drodzy klienci, 

również na Słowacji środki bezpieczeństwa są zaostrzane, w zależności od lokalnej sytuacji związanej z COVID-19. Zarówno w Czechach, jak i na Słowacji punkty odbioru stanowią wyjątek. Oznacza to, że nasze słowackie punkty odbioru pozostają otwarte. W tej chwili otwartych jest 90 % punktów odbioru i robimy wszystko, co w naszej mocy, aby w najbliższych dniach zostały otwarte kolejne.

Stale monitorujemy sytuację i będziemy Państwa niezwłocznie informować o wszelkich zmianach.

Dziękujemy za zrozumienie, 
Packeta.pl

Wydanie przesyłek w sieci Zásilkovna przebiega bez zakłóceń

Aktualizacje: 22.10.2020, 15:00

Drodzy właścicielki i właściciele sklepów internetowych, szanowni klienci,

w związku z obecną sytuacją dotyczącą COVID-19 oraz dzisiejszą decyzją rządu Republiki Czeskiej o ponownym zaostrzeniu środków bezpieczeństwa, chcemy Państwa zapewnić, że wspomniane ograniczenia nie dotyczą naszej sieci punktów odbioru Zásilkovna. Doręczenie przesyłek ze sklepów internetowych do punktów odbioru stanowi wyjątek od przepisów rządowych.

Środki podjęte przez rząd obowiązują od 22. 10. 2020 od godziny 6:00.

Rząd niestety nie dał nam zbyt wiele czasu na przygotowania, ale jesteśmy firmą, która działa natychmiast, więc damy radę! Zamówienia dzisiaj doręczone do punktów odbioru, w przypadku zamkniętego punktu odbioru zostaną przekierowane do najbliższego otwartego PP. Nie spodziewamy się dużej liczby zamkniętych punktów odbioru, bierzemy jednak pod uwagę wyjątki.

Punkty odbioru Zásilkovna, podobnie jak podczas wiosennej fali pandemii, działają również w obecnym reżimie, w którym czeski rząd zakazał sprzedaży detalicznej. Przesyłki ze sklepów internetowych moga więc nadal być przekazywane do punktów odbioru Zásilkovna. Na ten moment Zásilkovna ma większość punktów odbioru aktywnych w systemie.

Niczego nie zaniedbaliśmy i starannie przygotowaliśmy się do drugiej fali w zakresie wsparcia na liniach dla klientów i transportu oraz nadal wzmacniamy proces doręczenia pod wskazany adres.

Na bieżąco monitorujemy sytuację i będziemy regularnie Państwa informować o wszelkich zmianach. Na naszym blogu stworzyliśmy sekcję, w której będziemy na bieżąco aktualizować informacje, które otrzymujemy w odniesieniu do COVID-19.

Nie zostawimy w tym Państwa samych i dołożymy wszelkich starań, aby Państwa przesyłki zostały doręczone do klientów, zarówno za pośrednictwem punktów odbioru, jak i bezpośrednio na adres klienta.  

Życzę wszystkim dużo siły, a przede wszystkim dużo zdrowia!

 

Simona Kijonková
CEO grupy Packeta i założycielka oraz współwłaścicielka Zásilkovny​

 


Udostępnij:

Kategorie